En djurtränare och hundinstruktör som bloggar om hundträning, hundhållning och allt annat som kan ha med hund att göra. Ibland bloggar jag även om träning med andra djur än hund.
Jag har funderingar och åsikter och det är här jag delar med mig. Bloggen uppdateras sporadiskt under 2018.

tisdag 13 november 2012

På önskelistan - Bok om hundraser

Tyvärr har den här boken inte kommit ut än så jag får väl önska mig den i födelsedagspresent i maj istället för i julklapp i år.



Författare: Agneta Geneborg, Kerstin Malm, Anneli Isaksson, Kristina Mårtensson och Britta Hedekäll.
Utkommer: April 2013.

Kerstin Malm är en av mina favoritförfattare (jag kommer blogga mer om henne vid ett senare tillfälle). Jag gillar att den här boken beskriver raserna utifrån arbetsbakgrund och rastypiska egenskaper. Boken består av två delar; en rasdel och en mer allmän del om hundar. Precis som det står i beskrivningen så har olika hundraser utvecklats för olika ändamål och att veta sin hunds ursprungliga arbetsuppgifter är nödvändigt för att ge din hund ett gott liv. Det hjälper dig att välja passande aktiviteter, främja rätt beteenden och berika hundens liv på rätt sätt. 

Jag har den här boken på bevakning så jag får ett mail från både adlibris, bokus och cdon.com när den går att beställa.

Mvh Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar