En djurtränare och hundinstruktör som bloggar om hundträning, hundhållning och allt annat som kan ha med hund att göra. Ibland bloggar jag även om träning med andra djur än hund.
Jag har funderingar och åsikter och det är här jag delar med mig. Bloggen uppdateras sporadiskt under 2018.

måndag 22 oktober 2012

Lokalsugen

För några dagar sen passerade jag en underbar källarlokal som hade skylten "Lokal överlåtes". Den här typen av lokal har jag tittat efter tidigare när jag funderat över vilken typ av lokal som skulle passa till hunddagis. Källarlokaler är väldigt vanligt i den här branschen eftersom att de är avskilda, ofta har bra isolering, men ofta har fönster som släpper in lite ljus i lokalen. Jag blev riktigt sugen på att gå in och fråga om lokalen och föreningen etc, men jag insåg att den inte har en egen ingång utan delar ingång med lokalen bredvid som är en restaurang. Egen ingång är en av de kriterier en lokal, enligt lagen, måste uppfylla för att få användas i detta syfte.

Så jag håller det i minnet när jag påminner mig själv om att jag inte är redo att öppna nytt igen ännu.

Drömmen skulle ju vara en fristående byggnad, t.ex. ett gammalt barndagis av storleken mindre med egen "rastgård" där yngre hundar kan leka och där hundar som trivs utomhus kunde vara mellan promenaderna. Eller en ombyggd lada eller större förrådsbyggnad... Det finns många bra fristående byggnader, problemet där är att det är svårt att hitta hyreslokaler eftersom att de flesta sådana är hus som måste köpas. Ett tvåvåningshus med underdelen som hunddagis (lite som när folk har café) skulle ju också funka, men det skulle nog inte sambon gå med på. ;)

Mvh Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar