En djurtränare och hundinstruktör som bloggar om hundträning, hundhållning och allt annat som kan ha med hund att göra. Ibland bloggar jag även om träning med andra djur än hund.
Jag har funderingar och åsikter och det är här jag delar med mig. Bloggen uppdateras sporadiskt under 2018.

söndag 28 oktober 2012

Kaukasisk Ovtjarka

Häromdagen varnade jag för blandningar med denna ras på min facebooksida och jag hade tänkt att även skriva om det här för att förhoppningsvis nå ut till fler framtida ägare.
Inlägget får dock vänta på sig någon dag eller två. Jag ser mig själv som en människa med starka åsikter om hundträning och hur man behandlar hundar, men jag ser mig också som en förstående människa med förmågan att se varje ras och varje individ med objektiva ögon för att sen kunna anpassa träning och uppfostran. Så innan jag skriver ett varnande inlägg så tänker jag kontakta några ägare/uppfödare av rasen för att få en bra helhetsbild av rasen, rasens behov och egenskaper.

Mvh Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar