En djurtränare och hundinstruktör som bloggar om hundträning, hundhållning och allt annat som kan ha med hund att göra. Ibland bloggar jag även om träning med andra djur än hund.
Jag har funderingar och åsikter och det är här jag delar med mig. Bloggen uppdateras sporadiskt under 2018.

tisdag 17 april 2018

Valp sökes för träning med blivande instruktör


Jag har en väninna som går en utbildning till Hundinstruktör på Hundens hus. Hon håller just nu på med sitt ”projekt valp” där hon för att lära sig alla övningar hon senare ska ha på valpkurser osv.
Tyvärr har hon förlorat chansen att träna två olika valpar nu, en som blivit sjuk och en som börjat löpa.
Om någon känner någon med valp som gärna ställer upp så skicka PM till mig!
Ras spelar ingen roll, inte heller kön. Valpen måste vara valp, alltså högst 7 månader om det är en större ras och 5 månader om det är en liten ras.
Ett stort plus är om ägaren har bil och kan ta sig till Sundbyberg i Stockholm. Min väninna betalar gärna bensinen.
Med dessa bakslag börjar hon känna sig rätt nedslagen. 
Varma vårhälsningar,
Camilla Stefansdotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar